Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Western MA
    Posts
    58

    Munchkin Boiler in a commercial building

    Heres a pic of a small commercial building my company did. Yes I know the venting looks like crap, the ceiling tile guys cut part of our venting out the day before startup. This is a 14,000 sq ft well insulated building with all radiant heat in the concrete. I used all electronic I-valves to control water temp to each zone based on outdoor temp. OTHER THAN THE VENTING, let me know what you think... this job was actually a lot of fun to design and build and the owners love the system! In fact, we are replacing the owners personal heating and AC system since his building is cheaper to heat and cool than his 3000sq ft house.
    Attached Images Attached Images  
    Last edited by Josephs LLC; 07-15-2011 at 02:03 PM. Reason: Added text

  2. #2
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Panama City, FL
    Posts
    738
    That's some nice looking work. Very neat and something to be proud of........except for the venting......
    You can't learn a thing with your mouth open.

  3. #3
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Western MA
    Posts
    58
    I swear one of these days I'm goint to redo the venting just because it bothers me so much and take a new pic. It's a big black eye on my artwork, lol.

  4. #4
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    354
    no offence, but i heard those boilers don't last too long.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Cincinnati, Oh
    Posts
    4,906
    Yeah, that purple primer looks like trash, it's a shame they have it as code in some areas.

    I saw you ran some mc out of your switches, and into the switches you ran conduit.

    Is there a reason for the conduit? I'm looking for myself, not questioning your install.

    Every looks extremely nice.
    "Better tell the sandman to stay away, because we're gonna be workin on this one all night."

    "Dude, you need more than 2 wires to a condenser to run a 2 stage heatpump."

    "Just get it done son."

    Dad adjusted

  6. #6
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Western MA
    Posts
    58
    The electrician on site did the wiring. Not sure why he did it the way he did. If everyone would USE PRIMER than we wouldn't have to use that crappy purple primer! I really hesitated to put this pic up just because of the venting.

  7. #7
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Seattle WA
    Posts
    1,225
    Damn that looks good
    America; first we fight for our freedom,
    then we make laws to take it away.

    -Alfred E Newman

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Comfortech Show Promo Image

Related Forums

Plumbing Talks | Contractor Magazine
Forums | Electrical Construction & Maintenance (EC&M) Magazine
Comfortech365 Virtual Event